Author Topic: Transavia France  (Read 3343 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

remcowad

  • Guest
Transavia France
« on: 17, March, 2014, 09:12:06 »
transavia.com France is een samenwerkingsverband van Air France en transavia.com in de verhouding 60%-40%. Het bedrijf is sinds 2007 onder de merknaam transavia.com en met dezelfde website actief op de Franse markt voor low cost lijndiensten en charters en startte vanaf de thuishaven Parijs-Orly (Zuid). In de zomer van 2011 vloog transavia.com France vanaf Parijs - Orly (Zuid), Nantes, Lyon en Lille met 10 Boeings 737-800 op 26 lijndienstbestemmingen en een 15-tal charterbestemmingen naar bestemmingen rondom de Middellandse Zee.

Transavia.com France heeft 36 bestemmingen die worden aangevlogen vanaf Parijs Orly, Nantes, Lyon en Lille

Transavia France kan zijn vloot nu uitbreiden van 11 naar 16 vliegtuigen, waar eerder een bovengrens van 14 toestellen was afgesproken, schrijft de zakenkrant. Daarmee kunnen al komende zomer 17 nieuwe routes worden geopend. Het is de bedoeling dat de vloot verder groeit naar 26 vliegtuigen in 2016. Air France krimpt zijn aanbod aan korte tot middellange vluchten juist flink in.

Vakbond SNPL liet aan Les Echos weten dat de Franse zustermaatschappij van KLM dankzij het akkoord beter in staat zal zijn zich te weren tegen goedkopere concurrenten als Ryanair en easyJet. De piloten hebben wel voorwaarden gesteld aan hun steun voor het plan, waarover maanden is onderhandeld.

Compromis

Zo zullen van de vijf extra toestellen bij het Franse Transavia er vier worden gehuurd vanuit de A320-vloot van Air France. Doorgaans maakt Transavia alleen gebruik van Boeing 737's. De toestellen zullen gevlogen worden door piloten van Air France. Zij worden betaald volgens de soberdere cao van Transavia, maar ontvangen in ruil daarvoor wel een bonus die kan oplopen tot 35.000 euro per jaar.

Het compromis, dat overigens niet wordt gesteund door de kleinere vakbond SPAF, stelt Transavia in staat te groeien zonder zijn kostenstructuur te wijzigen. Het voordeel voor Air France is dat het de routes die het zelf uit kostenoverwegingen schrapt, deels kan onderbrengen bij zijn budgetdochter. Het bedrijf loopt daarbij niet het risico dat waardevolle landingsrechten op de regionale luchthaven Orly bij Parijs in handen vallen van concurrenten.

Air France-KLM wil zijn binnenlandse en Europese netwerk, dat vorig jaar een operationeel verlies van 620 miljoen euro opleverde, binnen 2 jaar kostendekkend hebben. Nu neemt het bedrijf de tekorten nog voor lief omdat de kortere vluchten zorgen voor een aanvoer van passagiers voor de veel lucratievere intercontinentale routes vanaf de knooppunten Schiphol en Parijs-Charles de Gaulle.
« Last Edit: 17, March, 2014, 14:37:31 by administrator »



 

     
Twittear