Recent Posts

Pages: [1] 2 3 ... 10
1
Iberia (LEMD) / Opening tweede Hub: Barcelona El Prat Airport
« Last post by Hajo DEU-079 on 29, May, 2016, 10:35:29 »
Iberia/European United Airline heeft een tweede hub geopend.

Vanaf heden zijn alle bestemmingen die bereikbaar zijn vanuit Madrid, ook vanuit Barcelona (LEBL) bereikbaar.

Luchthaven Barcelona-El Prat (Catalaans: Aeroport de Barcelona-el Prat, Spaans: Aeropuerto de Barcelona-El Prat) is de internationale luchthaven van de Spaanse stad Barcelona. De luchthaven is ook kortweg bekend als El Prat.

Terminal 2 van de luchthaven ligt op ongeveer 15 kilometer van de stad Barcelona, Terminal 1 zo'n 5 kilometer verder. Beide terminals liggen op het grondgebied van de gemeente El Prat de Llobregat, waarnaar de luchthaven genoemd is. De luchthaven is, wat betreft reizigersaantallen, de tweede luchthaven van Spanje, na Barajas bij Madrid. De luchthaven verwerkt jaarlijks ruim 35.200.000 passagiers (cijfers: 2013) en 103.996 ton vracht (cijfers: 2006).

De luchthaven wordt beheerd door het Spaanse staatsbedrijf AENA, maar er zijn besprekingen gaande het beheer over te dragen aan de Generalitat de Catalunya.

Het aantal passagiers op El Prat is in minder dan 10 jaar ruim verdubbeld (van 13.430.000 in 1996 naar 27.152.745 in 2005). Deze verdubbeling heeft uitbreiding van de luchthaven nodig gemaakt. Op 17 juni 2009 is terminal (Terminal 1) geopend, op zo'n 5 kilometer ten zuiden van de oude terminal (nu Terminal 2 genaamd). De nieuwe terminal is geschikt om het passagiersaantal nogmaals te laten verdubbelen. Na de volledige ingebruikname van terminal 1, zal worden begonnen met modernisering van de oude terminals (2A, 2B, 2C).

Een belemmering in de groei van de nieuwe luchthaven is dat de nieuwe terminal rond 2016 een eigen metroverbinding zal hebben (door middel van metrolijn L9). Tot die tijd rijden er gratis shuttlebussen tussen de nieuwe terminal en de oude terminal met het treinstation.

(Wikipedia)

Word lid van European United Airline en vlieg ook van en naar Barcelona!


2
Alitalia Hub (LIMC) / Milan–Malpensa Airport
« Last post by Hans DEU-751 (Sharky) on 13, March, 2015, 13:16:44 »
Milan–Malpensa Airport

De luchthaven Milaan-Malpensa (Italiaans: Aeroporto di Milano Malpensa) (IATA: MXP, ICAO: LIMC) is een internationale luchthaven in de buurt van Milaan. Ze ligt op ongeveer 45 km noordwestelijk van het centrum van Milaan in de provincie Varese, nabij Case Nuove, Ferno en Lonate Pozzolo. Ze is na luchthaven Rome Fiumicino de tweede belangrijkste luchthaven in Italië voor wat betreft het aantal passagiers, en de belangrijkste voor internationaal en vrachtvervoer.

Naast Malpensa is er nog een tweede internationale Milanese luchthaven, Linate. Beide worden geëxploiteerd door SEA-Aeroporti di Milano, waarvan de stad en de provincie Milaan meerderheidsaandeelhouder zijn. Een derde "Milanese" luchthaven, luchthaven Orio al Serio nabij Bergamo, wordt vooral gebruikt voor vrachtverkeer en door prijsvechters.

Er zijn twee terminals: Terminal 1, geopend in 1998, aan de westkant van de luchthaven, verwerkt nationale en internationale lijn- en chartervluchten. Het treinstation van de luchthaven bevindt zich vlak bij deze Terminal 1; vandaar verbindt de Malpensa-Express, die elk half uur naar het centrum van Milaan vertrekt. Aan de noordzijde van het luchthaventerrein bevindt zich de oudere Terminal 2, die voornamelijk gebruikt wordt door low cost-maatschappijen. Malpensa heeft ook nog een grote vrachtterminal aan de zuidwestzijde.

Voor verdere informatie/geschiedenis : http://nl.wikipedia.org/wiki/Aeroporto_di_Milano_Malpensa


Milan–Malpensa Airport (IATA: MXP, ICAO: LIMC), also named City of Milan Airport and formerly City of Busto Arsizio Airport,[3][4] is the largest airport for the Milan metropolitan area in northern Italy. It serves 15 million inhabitants in Lombardy, Piedmont and Liguria. The airport is located 40 kilometres (25 mi) northwest[5] of central Milan, close to Lake Maggiore and next to the Ticino river, which is a border between Lombardy and Piedmont. The airport has two terminals and two runways; a third runway has been announced with construction commencing in 2014 and scheduled for completion in 2017. There is a dedicated cargo terminal called "CargoCity", which handles over 435,000 tons of traffic annually.

The first industrial airport was opened in 1909 near the Cascina Malpensa, an old farm, by Giovanni Agusta and Gianni Caproni to test their aircraft prototypes. This airport was then opened for civil operation in 1948 during the war reconstruction period, in order to serve the northern area of Milan.

Until 2008, Malpensa Airport was a major hub for Alitalia. It was the 21st busiest airport in Europe in terms of passengers, handling 18,947,808 passengers in 2010[2] and 18,537,301 in 2012.[2] As of early 2008, Malpensa, together with Rome Fiumicino Airport, remains the top Italian airport in terms of international passenger traffic and the

For further information/history please visit http://en.wikipedia.org/wiki/Milan%E2%80%93Malpensa_Airport
3
KLM (EHAM) / Luchthaven Schiphol Amsterdam
« Last post by Gerard DEU-000 on 20, February, 2015, 19:00:33 »
Ook even een stukje over Schiphol Amsterdam;


Luchthaven Schiphol of Amsterdam Airport Schiphol (IATA: AMS, ICAO: EHAM) is de grootste Nederlandse luchthaven en een belangrijke luchthaven in Europa. Schiphol was in 2014 met bijna 55 miljoen passagiers de op drie na drukste luchthaven van Europa, na Heathrow (Londen), Charles de Gaulle (Parijs) en Frankfurt. Atatürk (Istanboel) neemt op deze ranglijst de vijfde positie in en groeit snel.
 
Het vliegveld ligt in de gemeente Haarlemmermeer in het zuiden van de provincie Noord-Holland en bevindt zich ongeveer 15 kilometer ten zuidwesten van Amsterdam. Op de plaats waar nu Schiphol ligt, lag eerder het dorp Rijk. De naam "Schiphol" wordt ook gebruikt als plaatsnaam, evenals Schiphol-Oost en Schiphol-Rijk.
 
De luchthaven is eigendom van de Schiphol Group (statutaire naam: "N.V. Luchthaven Schiphol"), met als aandeelhouders de Nederlandse Staat, de gemeenten Amsterdam en Rotterdam, en Aéroports de Paris.
 
Schiphol is de thuishaven van de Nederlandse luchtvaartmaatschappijen KLM, Corendon, ArkeFly en Transavia. Daarnaast is het de Europese hub van Delta Air Lines, onder meer ook de basis voor Vueling en vanaf het voorjaar van 2015 ook voor EasyJet. De luchthaven ligt enkele meters onder zeeniveau en telt zes start- en landingsbanen

Bron: Wikipedia
4
Transavia / NIEUWE ROUTES
« Last post by Frans DEU-484 on 02, January, 2015, 11:00:28 »
Beste mede piloten,

Ik heb zojuist een nieuwe route toegevoegd.
HV2001 Van Schiphol  (EHAM) naar Shannon in Ierland (EINN)
De HV2002 is de Retourvlucht terug naar EHAM
5
Transavia / introductie transavia
« Last post by remcowad on 07, April, 2014, 17:43:59 »

 
Welkom bij de  transavia hub van european united airlines.
Op het moment zijn alle reallife routes van en naar rotterdam en amsterdam beschikbaar. De overige routes volgen zo snel mogelijk.
Zijn er routes die je graag wilt vliegen laat je het maar weten.
Ook voor de zomerperiode van 2014 zullen er weer 5 GOL en 2 KLM kisten geleased worden. Voor de routes van GOL naar nederland zal ik originele routes aanvragen bij transavia.
De transavia hub is nog in de begin fase en bezit op dit moment 3 Boeings 737-800 gestationeerd op paris orly. Ook de routes van en naar paris orly volgen snel.
Alle vluchtnummers beginnen met TRA en is dan ook gelijk het callsign voor o.a. ivao.
meld je snel aan en kom meevliegen bij european united airlines
 
6
Transavia / Transavia France
« Last post by remcowad on 17, March, 2014, 09:12:06 »
transavia.com France is een samenwerkingsverband van Air France en transavia.com in de verhouding 60%-40%. Het bedrijf is sinds 2007 onder de merknaam transavia.com en met dezelfde website actief op de Franse markt voor low cost lijndiensten en charters en startte vanaf de thuishaven Parijs-Orly (Zuid). In de zomer van 2011 vloog transavia.com France vanaf Parijs - Orly (Zuid), Nantes, Lyon en Lille met 10 Boeings 737-800 op 26 lijndienstbestemmingen en een 15-tal charterbestemmingen naar bestemmingen rondom de Middellandse Zee.

Transavia.com France heeft 36 bestemmingen die worden aangevlogen vanaf Parijs Orly, Nantes, Lyon en Lille

Transavia France kan zijn vloot nu uitbreiden van 11 naar 16 vliegtuigen, waar eerder een bovengrens van 14 toestellen was afgesproken, schrijft de zakenkrant. Daarmee kunnen al komende zomer 17 nieuwe routes worden geopend. Het is de bedoeling dat de vloot verder groeit naar 26 vliegtuigen in 2016. Air France krimpt zijn aanbod aan korte tot middellange vluchten juist flink in.

Vakbond SNPL liet aan Les Echos weten dat de Franse zustermaatschappij van KLM dankzij het akkoord beter in staat zal zijn zich te weren tegen goedkopere concurrenten als Ryanair en easyJet. De piloten hebben wel voorwaarden gesteld aan hun steun voor het plan, waarover maanden is onderhandeld.

Compromis

Zo zullen van de vijf extra toestellen bij het Franse Transavia er vier worden gehuurd vanuit de A320-vloot van Air France. Doorgaans maakt Transavia alleen gebruik van Boeing 737's. De toestellen zullen gevlogen worden door piloten van Air France. Zij worden betaald volgens de soberdere cao van Transavia, maar ontvangen in ruil daarvoor wel een bonus die kan oplopen tot 35.000 euro per jaar.

Het compromis, dat overigens niet wordt gesteund door de kleinere vakbond SPAF, stelt Transavia in staat te groeien zonder zijn kostenstructuur te wijzigen. Het voordeel voor Air France is dat het de routes die het zelf uit kostenoverwegingen schrapt, deels kan onderbrengen bij zijn budgetdochter. Het bedrijf loopt daarbij niet het risico dat waardevolle landingsrechten op de regionale luchthaven Orly bij Parijs in handen vallen van concurrenten.

Air France-KLM wil zijn binnenlandse en Europese netwerk, dat vorig jaar een operationeel verlies van 620 miljoen euro opleverde, binnen 2 jaar kostendekkend hebben. Nu neemt het bedrijf de tekorten nog voor lief omdat de kortere vluchten zorgen voor een aanvoer van passagiers voor de veel lucratievere intercontinentale routes vanaf de knooppunten Schiphol en Parijs-Charles de Gaulle.
7
KLM (EHAM) / Video over EHAM
« Last post by Ed DEU-475 on 29, October, 2013, 18:21:44 »
8
KLM (EHAM) / Wetenswaardigheden
« Last post by Ed DEU-475 on 06, September, 2013, 16:16:49 »
Schiphol (EHAM) is wereldwijd met zijn passagiersverkeer 2 plaatsen gezakt en staat nu op de 16e plaats.
Top rated zijn:
Atlanta - Beijing - London Heathrow.

Met het vrachtverkeer zakte Schiphol van 17e naar de 18e plaats.
Top rated zijn hier:
Hongkong - Memphis _ Sjanghai


Copy from: Piloot en Vliegtuig
http://www.pilootenvliegtuig.nl/
9
KLM (EHAM) / LEUK OM TE WETEN
« Last post by Ed DEU-475 on 08, April, 2013, 11:00:00 »
Schiphol Airport:

51.000.000                passagiers  (49.828.00  in 2011) ( plm. 140.000 per 24/uur - 5800 per uur)
1.5                            miljoen ton vracht
423.407                     vliegbewegingen ( plm.1160 per 24 uur/ plm 48 per uur)
100                           maatschappijen
317                           bestemmingen voor passagiers
62.000                      werknemers
500                           bedrijven

10
British Airways / INTRODUCTION
« Last post by Johan DEU-017 on 31, January, 2013, 14:00:33 »
The European United Airline hub of Brittish airways is an hub within European United Airline.
Its based at London Heathrow from where most of the flights will start and yet to be created flights will start from Heathrow or are going to Heathrow.
We have a total of 15 airplanes at our disposal. these vary from cessna to the mighty boeing 747-400 and Airbus A380-800.
Due to this wide range of aircraft we are able to do regional to intercontinental flights.

We are still looking for pilots to fly our aircraft to many destinations.
So what are you waiting for and sign up with European United Airline-Brittish Airways
Pages: [1] 2 3 ... 10
     
Twittear